dröm av kent (en liten sak för mina svenska vänner som kunde förstå)

(keeping with my theme of the night, i’ll try to write this in swedish! it’s about a dream i had of my favorite swedish band, kent)
 
I natt drömde jag om Kent, särskilt Joakim Berg. det var en riktigt egen drömtyp som kunde hände i det föregångna.
 
I den dröm kommer jag i till deras konsert som ligger i ett ställe som var snarlik kafeteria från jobbet. många stolerna var tomt och vem var där var inte intresserad av deras musik. Kent såg trött och ledsen ut. medan jag såg denna, mitt hjärt sjönk. jag hade varit sjunga när jag hade kommit i men just då tänkte jag över att sjunga mer. allting börja vara dyster men när joakim såg mig sjunger han belv lite mer glad. han började sjunga igen och slutade konsert som var planera.
 
Vi pratade efter konsert om vad hade hänt och jag försökte uppmana honom. vi fortsatte konversationen och jag pratade varför han kommer inte att spela in på mer engelska albumen. Han trodde att det var mycket mer jobb än det var värd. det var sorglig att höra för mig. (jag önskade för mer konsert närmare till mig än sverige!) han kunde inte stanna längre så alla lämnade.
 
Jag minns ingenting mer.
 
Lyrisk från en av deras sånger spelade i mitt huvud hela morgon. kanske efter jag tittade på Wallender igår kväll var svensk saker fastnar i min minnet. så idag har jag grävt upp  deras låterna från skilda skivor. jag hittade inte den låt som spelade från drömmen men ändå var det kul att lysna till hela dag. aldrig har jag drömt om kent let alone Joakim! också jag har inte lysnade på kent eller andra svensk musik för en lång stund. ditto för några andra musik riktigt.  konstig.
 
För dem som är intresserad av Kent, jag läste att deras nya skivan planeras att släppas under hösten 2007. I can hardly wait! Ser www.kent.nu för mer information.
About Audrey Sniezek

Audrey Sniezek is a rock climber, climbing coach, computer software/technology enthusiast and occasional baker/cook and wine connoisseur.
This entry was posted in Fun. Bookmark the permalink.

One Response to dröm av kent (en liten sak för mina svenska vänner som kunde förstå)

  1. Anders says:

    Och dom bar mig ända hit…
    Jag ska bevara ätten i en sång för vår elit

Leave a Reply

